.: Adik-beradik JAWI :.


The story started-- saya sebenarnye minta untuk praktikal di JAWI dengan harapan bolehlah menjalankan sesi kaunseling untuk kes "nikah, cerai, rujuk" untuk pasangan-pasangan di Malaysia ni..

ye, saya memanglah seorang yang tak sedo diri..saya tahu saya xdak pengalaman yg sepatutnya dan x qualify langsung, tp saya tetap berangan & berharap dpt kaunseling kelompok depa nih.. (hey, a muslimah is allowed to dream~)

Nak dijadikan cerita, kita merancang, tapi Allah tetaplah penentu segalanya..
pada 26 November 2007 (lepas balik PPN 07), saya & baba saya telah melangkah ke stesyen LRT Putra di Wangsa Maju.

Fuh! Sungguh dahsyat! Kami terpaksa beratur nak naik tren...first time dlm hidup saya, nampak situasi macam nih (dalam tv pon tak penah nampak!) tapi saya terlupa nak amek gamba, jadi tak dapatlah nak kongsi suasana ajaib ni... walaupun saya tahu mesti ada di kalangan korang yang membaca ni dah lali dengan situation gini (becoz saya kan org kL yg tak up-to-date)..

kalau korang nak cuba merasanya (sebab korang pun mcm saya; org bandar yg kekampungan), bolehlah ke stesyen LRT antara pukul 7 – 9 pagi...

Sampai je stesyen Pasar Seni, saya dan baba pun meneruskan journey kami yg agak jauh dengan berjalan kaki.. 15 minit kami terpaksa berjalan daripada stesyen ke JAWI..

Sampai saje di JAWI, kami naik lif ke tingkat 8 dan masuk ke pejabat Unit Latihan & Penerbitan...jumpa dengan Ustazah Zahrina.. Tup tup.. rupenye saya ditempatkan di bawah bahagian Dakwah.. Di sebuah tempat nama nya: Kompleks Dar-Assa’adah.. (pernah dengar?) saya kali pertama dengar nama tempat ni...Ianya under MAIWP (adik-beradik JAWI)..

Apa lagi, saya pun dengar tips yg ustazah bagi...cakap thank you...dan bg tahu baba saya...dan disebabkn kami sgt lapar, jadi kami singgah dulu di cafe..Urm~ roti canai nye memang kaw! Sangat sedap hingga menjilat jari~

So, moral of the story; harapan saya tinggal angan-angan... sememangnya Allah ada perancangan yg lebih hebat utk kita...

Cerita tentang KDS.. disambung nanti ye~

Tambahan informasi:

*bagi sesiapa yang nak ke JAWI, anda bolehlah naik LRT Putra dan turun di Pasar Seni..

kemudian anda turun dari stesyen dan belok ke kiri, melalui jalan yang ada bumbung, biasanya penuh dengan bas ekspres untuk ke Seremban...

Anda jalan saje, dan naiklah mana-mana tangga dpd 2 tangga yg ada, sbb dua-dua tangga adalah tangga yang betul...

lepas tu, anda naik ke pejabat pos besar, dan lalu di bawah pejabat pos dan lintas jalan.. kemudian, cross the underground subway, dan anda akan keluar di seberang highway...belok ke kanan, dan jalanlah terus hingga ke masjid negara...

bolehlah anda bergambar dengan gembiranya (jadi jangan lupa untuk bawa kamera bersama...pemandangan memang sangat indah di sini...saya & kwn2 pernah terlupa untuk bawa kamera, dan kami sangat sedih sebab tak dapat nak ber’posing’)...

kemudian, anda akan nampak ada satu bangunan putih ada banner yang tulis Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan...Jadi, tak sia-sia lah perjalanan anda..

ingat! kalau anda tak jumpa masjid negara, maka anda telah sesat~ oleh itu, sentiasalah bersedia dengan handphone yang ber’kredit’ dan ber’battery’ penuh...kalau tak pun, at least ade lah coins untuk public phone...

atau, kalau nak lebih mudah, tanyelah orang di sekitar anda... kalau tiada orang, JANGAN PANIK! Anda cume perlu pusing balik dan cari jalan pulang...

so, ingat! NEVER GO ALONE...KL adalah sarang yang bersawang...penuh dengan serangga dan binatang berbisa yang menunggu mangsa---*

Comments

Popular posts from this blog

sancTuaRY res0Rt

.: Before dot dot dot :.

:: I Know Something BIG ::